Thekkady

4 december 2023 - Kumily, India

Lieve allemaal,

Vanmorgen vroeg was de kennismaking met m’n nieuwe chauffeur die me vervolgens met zo’n 6,5 uur naar Thekkady zou rijden. Onderweg zijn we gestopt om te lunchen. De autorit hier naar toe volgende door een compleet ander landschap dan ik afgelopen weken gezien heb.
Hoog de bergen in, tussen de wolken maar de uitzichten waren onbeschrijfbaar.
Langs rubber boom- ananas- en enorme thee plantages. Dat laatste zover je kan kijken. Ik was zo enorm onder de indruk. Het is hier maar 24 graden met droge lucht. Prima voor nu, zo deze dagen.

Aangekomen in m’n hotel, blijkt dat er hier in de buurt een leuke dorp ligt. Dat ga ik morgen bekijken.
Het ligt net op de grens met een andere staat daarom is er heel veel politie aanwezig.

Nadat ik was bijgekomen in een grote, schone kamer en heerlijk heet heb gedoucht, ging ik een Ayurveda kruiden bos bezoeken. De gastvrouw legde me van alles uit. Welke helende planten er groeien. Voor welke doeleinden ze gebruikt worden en hoe precies. Het was heel interessant.
Daarna heb ik weer heerlijk gegeten en lig ik nu vroeg in bed.

Morgen ga ik met een boot door de jungle. Omdat het nog zo lang heeft geregend, zijn de olifanten niet te zien. Ze blijven in het bos nu er nog water genoeg is.
Hopelijk zie ik wel andere (leuke) dieren.
Dat lezen jullie morgen dan wel.

Liefs

1. Wil:
    4 december 2023
    Inderdaad, een heel ander landschap. Veel groen. Het ziet er prachtig uit. Morgen vroeg op!!! Liefs🥰
  2. Thea:
    4 december 2023
    Ja, dit zijn echt de thee- en ananasplantages. Prachtig gezicht.
  3. Piet:
    5 december 2023
    Mooi hoor Miriam. En gelukkig ben je net op tijd weg van de andere kant. Daar is nu een orkaan en veel overstromingen.