Mumbai

10 december 2023 - Mumbai, India

Lieve allemaal,

Om stipt 7 uur vanmorgen werd ik opgehaald voor de transfer naar de luchthaven.
Zo keurig, de chauffeur checkte of ik m’n paspoort en andere belangrijke spullen bij me had.
Er was me gezegd dat het naar het vliegveld 2 uur onderweg bent en doordat Kochi een drukke stad is, het met een half uur kan uitlopen.

Om een lang verhaal kort te maken; met 45 minuten stond ik bij de terminal. De locale reisagent, een schattig jongetje die niet veel ouder leek dan onze Mason, begeleidde me helemaal tot aan de ingang, wees me de weg naar de incheckbalie en zwaaide me zelfs uit. (Hier mag je alleen het vliegveld betreden met een vliegticket)

Een prettige sfeer bij het inchecken, waar ik wist dat ik overgewicht had (m’n koffer althans) en zou moeten bijbetalen.
Maar met onschuldig kijken en lief lachen, kostte het me niks extra.
Nadat ik m’n boarding pass had ontvangen, dacht ik: snel wegwezen voordat die grond steward zich bedenkt.

Vervolgens had ik 2 uur de tijd om m’n zonden te overdenken, waar ik met 2 minuten klaar mee was en op zoek ging naar goede koffie en een fatsoenlijk ontbijt. Gelukkig was dat te verkrijgen en daarna was het “mooi anzitten”
De vlucht verliep prima.

Mijn oorspronkelijke vlucht was geannuleerd, er was voor mij een nieuwe geboekt door de reis organisatie hier.
Ik wilde in Mumbai graag door dezelfde reisleider opgepikt worden als vorige keer en vorig jaar.
Daarom had ik hem geappt of hij ook al wist dat m’n vlucht zou wijzigen en of hij mijn transfer begeleiding wilde zijn. Gelukkig was het mogelijk.
(Nadat ik dit jaar geboekt had, appte hij me al met dat hij zag dat ik weer zou komen en hij me vanaf het vliegveld zou ophalen.)

Vorige keren kwam ik in het donker aan. Nu overdag wat ik zo leuk vind omdat je dan veel meer kan zien van de stad.
Het duurste huis van India staat in de wijk Bandra en ik wist dat we daar langs zouden rijden.
Nu kon ik het pas echt goed bekijken.
Het is werkelijk ongelooflijk imposant.

Door onderstaande link te kopiëren en plakken, kan je er iets meer over lezen:

Omdat het zondag is, is het ook hier rustig op de weg en was ik sneller bij m’n hotel dan ik verwachtte.
Hier aangekomen waren ze weer net zo hartelijk als de vorige keren en vereerd dat ik er weer was.

Een lekkere droge warmte en niet zo’n enorme hectische drukte; ik kon niet wachten om meteen de stad weer in te gaan. Ik ken inmiddels de weg een klein beetje, voel me veel meer op m’n gemak en ik werd bij m’n restaurant verder op in de straat en Starbucks herkend.

Na het avondeten en thee in het café van het hotel, vond ik het genoeg voor vandaag.

Wat ik morgen ga doen, zie ik in de ochtend wel.

Liefs

1. Piet:
    10 december 2023
    Veel plezier nog de laatste dagen van je reis.
  2. Thea:
    10 december 2023
    Hi Miriam, fijn dat je weer een goede reis naar Mumbai had. Het duurste huis heb ik een keer gezien in een ander reisprogramma. Veel plezier deze laatste vakantiedagen.
  3. Wil:
    10 december 2023
    Wat zijn de mensen toch allemaal aardig voor je. Hartverwarmend. Leuk dat ze je daar al een beetje (her)kennen. Ik heb dat duurste huis op Google bekeken. Te bizar voor woorden. Liefs 🥰
  4. Audrey:
    10 december 2023
    Geniet nog lekker, lieverd!!
  5. Ineke:
    11 december 2023
    Nog even in Bombay, je hebt vorige keren indruk gemaakt waardoor je nu overal wordt herkent als een VIP !!! Leuk toch? Wereldreizigster .... Jij zult blij zijn om terug te komen en ik als je veilig weer in Amsterdam bent!!! Wat een avontuur weer ......veel liefs