Laatste dag van de rondreis.

9 december 2023 - Ernakulam, India

Lieve allemaal,

Gisterochtend ben ik even bij een public laundrey wezen kijken.
Vorig jaar was ik in Mumbai bij die grootste open wasserette van zo’n beetje noord India geweest. Dit was zoiets in het klein.
Ik voel me erg gezegend met m’n wasmachine.

De middag heb ik heb aan en in het zwembad doorgebracht .

Vanmorgen ben ik naar Jew town geweest. De naam zegt het al. En kleine Joodse wijk met ontzettend veel antiek winkels. Er zaten echt pareltjes van shops tussen met prachtige beelden, hang ornamenten, hele deuren en nog veel meer.

Ik wilde ook nog naar the Dutch palace in de nederlandse wijk, maar dat zat dicht.
(Ik fiets volgende week wel even langs het paleis op de Dam.)
Met de tuktuk ben ik naar m’n vaste eetcafé gereden en na een goede lunch heb ik me weer aan het zwembad gesetteld.

Morgenmiddag  vlieg ik naar Mumbai voor alweer de laatste 3 dagen.
De oorspronkelijke vlucht is geannuleerd. Gelukkig heeft de locale travel agent een andere vlucht geboekt. De ticket en boarding pass heeft hij ook al geappt, ik had er geen omkijken naar.
Ik zou morgen om 8 uur worden opgehaald, er wordt hier veel aan de weg gewerkt, daarom heb ik gevraagd of het een uur eerder kon.
Om dit soort dingen wil ik geen stress hebben en al helemaal niet op reis.

Ik heb alles gedaan wil ik wilde. Ik kan het niet een beseffen wat ik allemaal heb gezien.
Enerzijds voelt het alsof ik 2 weken weg ben, anderzijds al wel 6 weken.
Ik ben ik er helemaal aan toe om weer naar huis te gaan.

Komende dagen laat ik nog wat van me horen hoor, maar nogmaals bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties. Dat is echt zo fijn.
En ook voor de steun als het toch heel even te pittig was om er alleen mee te dealen. X

Liefs

1. Wil:
    9 december 2023
    Het zit er bijna op. Je kunt terugkijken op een fantastische reis! Wat bijzonder, die wasserijen. Je waardeert dan inderdaad je wasmachine! Goede reis morgen naar Mumbai! Liefs 🥰
  2. Ina:
    10 december 2023
    Bijzonder die wasserettes, is net als thuis met de hand wassen. Zijn er nog wasserettes in Nederland? Dat weet ik eigenlijk niet, wel stomerijen.
    Voorspoedige reis naar Mumbai.
    Ina
  3. Miriam de Boer:
    10 december 2023
    Jazeker, op de Ferdinand Bolstraat, ceintuurbaan en Kinkerstraat zover ik het weet.
  4. Thea:
    10 december 2023
    Wij lieten op onze reizen ook altijd onze kleding wassen. Dit gebeurde ook altijd met de hand, zowel in Afrika als Azië.