Laatste dag

12 december 2023 - Chhatrapati Shivaji International Airport, India

Lieve allemaal,

Vandaag had ik niks anders op de planning staan dan met elke vezel van m’n lichaam te gaan genieten in het luxe Taj Mahal palace hotel.

Vanmorgen na het inchecken, werd ik door een bellboy naar m’n kamer begeleid. Toen hij de deur open maakte, kon ik m’n ogen niet geloven.

Ik heb nog nooit zo’n luxe kamer van binnen gezien. Het was onbeschrijflijk prachtig.  Nadat ik bijgekomen was, ben ik naar het zwembad gegaan. Daar heb ik eerst geluncht.

Ik had een bed gevonden midden in de zon en lag naast een andere vrouw alleen.
Al snel raakte we aan de praat. Ze is Pakistaanse en was hier voor familie. Wat zij heeft moeten doen om een visum te krijgen, onvoorstelbaar. Al haar reis- en financiële gegevens, haar beide moesten ouders naar een rechtbank en ambassade en nog meer extreems.

We hebben de hele dag een beetje opgetrokken.
Later kwam er ook nog een andere Engelse vrouw bij, ook alleen reizend.
We hebben het echt heel gezellig gehad.

Toen de zon bijna onder ging, ben ik naar m’n kamer gegaan.
Ik heb eerst even in bed gelegen, toen ben ik in bad gegaan, daarna heb ik onder de douche gestaan om vervolgens de zachtste badjas ooit gevoeld even te hebben aangetrokken.
Uiteindelijk heb ik me toch maar aangekleed en uitgecheckt.

Met de taxi ben ik naar m’n eigen hotel gegaan.
M’n reis agent was er al, we hebben nog even samen thee gedronken en daarna heeft hij me naar het vliegtuig gebracht.

Gelukkig ging het bij de security erg snel en nu zit ik bij m’n gate te wachten om weer heerlijk naar huis te gaan.

Ik kan besef nog niet wat ik allemaal gedaan heb. Maar alles was meer dan geweldig en fantastisch.
Nogmaals heel erg bedankt voor het mee leven, de steun, alle lieve whats appjes en telefoontjes.
Dat was echt heel fijn!

Morgen laat ik nog wat van me horen.
Voor nu fijne avond.

Liefs

1. Audrey:
    12 december 2023
    Lieverd, wat fijn dat je zo genoten hebt! Dat verdien je ook. En wat heb je t goed gedaan! Je mag echt supertrots zijn. Goede reis en lekker nagenieten. Fijn dat je er morgen weer bent!!
  2. Thea:
    12 december 2023
    Heerlijk dat je zo genoten hebt van deze mooie reis. Goede reis terug en tot gauw.
  3. Wil:
    12 december 2023
    Wat een prachtig hotel! Je kan terugzien op een fantastische reis. Je had alles tot in de puntjes geregeld. Ik ben trots op je. Tot morgenochtend op Schiphol. Liefs. 🥰
  4. Theresia:
    16 februari 2024
    Hoi Miriam,
    dank je voor het delen van jou reizen naar India, ik heb genoten van jou verhalen.
    Eind 2024 hoop ik ook als solo reizigster door India te gaan reizen en heb een paar vragen. ;)
    Mag ik vragen wie jou reisagent is in Nederland? En de gids in Mumbai?
    Groetjes Trees
  5. Miriam de Boer: