Rustige dag

24 november 2023 - Puducherry, India

Lieve allemaal,

Vandaag een rustige dag.
In de ochtend een paar uur door de stad gewandeld. Nu in het niet toeristische deel. Dat is echt van de locals en het is er meteen “rauw”.

Ik ben daar op een markt geweest, waar een aparte vlees afdeling was, waar ter plaatse geslacht werd, die ik heb overgeslagen.
De groenten, fruit en bloemen paden zagen er daarentegen mooi uit.
Deze markt zou ik zelf niet heen gegaan zijn, maar met een privé gids zie je veel meer.
Ik denk dat dit de smerigste plek is waar ik ooit geweest ben. Toen op m’n kamer was, heb ik me meteen heel lang (warm) gedoucht.

Later op de dag heb ik me door een tuktuk naar een ander guesthouse laten rijden.
Dat heeft een zwembad met ook een mooi binnentuin waar je ontspannen kan zitten en een stuk minder muggen zijn. Ik raakte daar in gesprek met een vrouw van mijn leeftijd die uit de buurt van Varanasi kwam en al veel door India gereisd heeft. Erg gezellig.

Daarna een late lunch, nog een tempel bezocht en met de tuktuk weer naar m’n kamer.

Nu lig ik al weer uren op de schommelbank te niksen, lezen, dit te schrijven en vooral te genieten.

Morgen vertrek ik om 7 uur naar Madurai. Maar daarover later meer.

Liefs

1. Wil:
    24 november 2023
    Lekker, zo’n ontspannen dagje! Leuk dat je met een Indiase wat hebt kunnen praten! Morgen goede reis! 🥰
  2. Thea:
    24 november 2023
    Het is elke dag genieten door jouw reisverhalen. Het geeft kleur aan deze grauwe en koude dagen hier.😘
  3. Rosanne:
    24 november 2023
    Wat is het prachtig groen daar!
  4. Miriam de Boer:
    25 november 2023
    Komt door die verdomde regen, schat. X
  5. Ina:
    25 november 2023
    Op de foto's ziet het er helemaal niet smerig uit, of heb je selectief gefotografeerd?
    Goede reis morgen,
    Ina