Pondicherry

23 november 2023 - Puducherry, India

Lieve allemaal,

Als eerste bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is fijn om wat van jullie te horen en waardeer het enorm.

Vanmorgen brak eindelijk de zon door.
Wat lekker die hitte😊Niks voor jou Roos.

Over een goed begaanbare weg, tussen de rijstvelden en langs de palmbomen ben ik naar Pondicherry gereden.
Deze stad is in handen geweest van Franse kolonisten.
Alles is nog steeds in Franse bouwstijl. Vandaar wordt het ook wel het Frankrijk van het zuiden genoemd.
In dit kleine, schattige plaatsje zijn zelfs de straatnaambordjes nog in het Frans.
Er staat een standbeeld van Jeanne D’Arc, een grote katholieke kerk en een monument ter nagedachtenis van de gevallenen tijdens de eerste Wereldoorlog.
Het is heel rustig en niet te vergelijken met Mumbai en Chennai.

Na aankomst in m’n guesthouse, wat helemaal in Frans koloniale stijl is, ben ik meteen naar het strand gelopen.
Heerlijk die brandende zon.
Zoals ik al eerder schreef, je kan hier niet op het strand liggen zoals bij ons, zodoende heb ik er alleen gezeten, maar heb wel met m’n voeten in de golf van Bengalen gestaan.
Terug naar m’n guesthouse heb ik door de kleine straatjes geslenterd, wat gegeten en een poos heel relaxed op de schommelbank in de binnenplaats van het guesthouse gezeten om zo m’n dag af te sluiten

(En door vooral niet met werk bezig zijn. Thanks lieve schatten voor jullie hulp en wijze woorden.)

Morgenochtend ga ik uitslapen, wandelen om foto’s te maken en in de middag hoop ik aan het zwembad te kunnen liggen.
Tot morgen.

Liefs

1. Wil:
    23 november 2023
    Eindelijk mooi weer!! Wat een bijzonder stadje. Mooie foto’s met veel Franse opschriften. Het ziet er allemaal heel relaxed uit. Liefs 🥰
  2. Piet:
    23 november 2023
    Prachtig mooie foto's Miriam. Zo kunnen we heerlijk meeleven en meegenieten. Lekker temperatuurtje ook. Wij hadden twee dagen terug in de ochtend 2 graden onder nul dus jij zit er warmer bij.