Mumbai

17 november 2023 - Mumbai, India

Lieve allemaal,

Na een goede nacht slaap en een gezond ontbijt, ben ik als eerste naar Starbucks gegaan.

Nadat ik daar even gezeten had, ben ik door de wijk gaan wandelen. Ik wilde naar de bibliotheek maar het deel voor niet leden/publiek waren ze nog steeds aan het renoveren en was niet toegankelijk.

Dit deel van de stad is redelijk modern met veel westerse winkels. Veel jonge mensen, vlot gekleed en allemaal in het bezit van mobiele telefoon.

Later op de dag had ik met Manisha afgesproken.

Het was meteen weer heel gezellig.

Omdat we elkaar regelmatig via video bellen hebben gesproken, hoefden we niet een heel jaar bij te praten.

We hebben uren gewandeld, gekletst en gegeten. Ze eet heel vaak per dag, heel veel en vooral zoet en deegwaren. Mijn eet patroon is heel anders en de hoeveelheid ook.

Ze vertelde dat het nogal warm is voor de tijd van het jaar.

Door de smog voelt het niet als een brandende zon van 36 graden. Ik vind het prima te doen.

Het verkeer is nogal hectisch en oversteken blijft lastig  vanmorgen toen ik alleen was, ging het goed. Het was minder druk. Maar de avonden zijn niet te doen. Toen we eindelijk konden lopen, maar ik niet wist waar ik moest kijken, voelde ik ineens dat ze m’n hand vast pakte… Zo ontzettend schattig.

Na het avond eten, hebben we afgesproken voor morgen en ben ik naar m’n kamer gegaan.

Het is nog vroeg maar ik heb nog zo’n anderhalve nacht slaap in te halen en ga dat eerst bijslapen.

Liefs

1. Wil:
    17 november 2023
    Een mooi gevulde dag! Wat lief dat Manisha automatisch je hand pakte bij het oversteken!! Slaap lekker! 🥰
  2. Rosanne:
    17 november 2023
    Wat fijn dat je meteen in een warm bad (en warme smog ;)) terechtkwam!
  3. Ina:
    18 november 2023
    Wat een energie heb je! Hopelijk heb je al je slaap ingehaald. Fijne dag!
    Ina
  4. Ineke:
    19 november 2023
    Je herkent alles, het voelt vast weer een beetje als "thuiskomen