18/11/2023

18 november 2023 - Mumbai, India

Lieve allemaal,

Ook al is het beter om met een jetlag meteen mee te gaan in het dagritme, ik moest vanmorgen echt uitslapen. Kwam er om 11 uur uit. Voelde me als herboren.

Daarna ben ik met Manisha naar het Taj Mahal hotel gegaan.  Zij was er nog nooit geweest en ik heb vorig jaar die uitgebreide high tea gehad.  We hebben samen geluncht met een prachtig uitzicht. Daarna door het hotel geslenterd en weer heel veel gekletst en gelachen.

Terug richting mijn hotel heb ik weer een heel stuk door de stad gelopen en van alles en nog wat gezien.  Ik blijf m’n ogen uitkijken en verwonderen.  Oversteken is nog steeds een hele uitdaging. Zelfs bij een zebrapad. Helaas kan ik nu geen video toevoegen.

Het restaurant waar ik hier 200 meter in de buurt al vaker gegeten heb, zat dicht.
Omdat ik het lastig vind om een veilige en hygiënische eet gelegenheid te vinden, vroeg ik het in het hotel.
Wat ze dan als eerste vragen of ik veg of non- veg wil. Ze noemen het dus geen vlees, maar altijd non-veg. Zo staat het ook overal op het menu. Er werd me uitgelegd dat er zo’n 500 meter verder op een veg restaurant is.  Ik denk dan meteen: moet ik nu in het donker in m’n eentje heen en terug.

Maar dit buurtje is echt wel ok.
En toen bedacht ik me ineens. Als het niet veilig zou zijn, zouden ze me er niet heen sturen. En er naar toe, liep een van de hotel medewerkers mee. Ze zijn echt zo behulpzaam, willen alles voor je doen en zijn altijd heel vriendelijk.  Heb heerlijk gegeten. En terug; dan doe ik alsof ik relaxed ben en probeer ik vooral geen onzekere indruk te maken, maar ik heb er wel altijd een flinke pas in.

Maar ja, dat heb jij ook hè Aud, toen in Arnhem op de brug… 😂

Morgen ochtend ga ik naar dharavi Slumdog.   Ik zal een link toevoegen waarin uitgebreid staat beschreven wat het is.

Voor nu is dit het weer even.

O ja, ik zal maar niet zeggen dat het heerlijk warm weer is…

Liefs

1. Piet:
    Top!
  2. Piet:
    18 november 2023
    Ik ben nieuwsgierig naar je verhaal na de Dharavi Slum Tour. Lijkt mij heel mooi. Veel plezier.
  3. Wil:
    18 november 2023
    Hoi, verstandig dat je bijgeslapen hebt. Je dagen zijn zo intensief gevuld. Ik ben, net als Piet, benieuwd naar je ervaring morgen. Veel plezier. 🥰
  4. Audrey:
    18 november 2023
    Wat n heerlijke dag weer, lieve Mir!! Fijn!
    Ja, wij hebben de pas er altijd wel in!
    Fijne dag alvast morgen!