Laatste dag Mumbai.

23 november 2022 - Mumbai, India

Lieve allemaal,

Vandaag moest ik eerst bedenken wat ik in de ochtend zou gaan doen. Ik heb alles gedaan wat ik wilde.

Ik besloot om voor de laatste keer door mijn stadsdeel te wandelen en weer naar het Taj Mahal hotel te gaan. Om daar ook nog een keer alles goed in me op te nemen.

Ik dacht dat er in de De Taj Mahal tower een hele mooie rooftop bar is met ook een prachtig uitzicht. (Dit is die toren naast het eigenlijke hotel, wat wel met elkaar in verbinding staat)

Het was niet verkeerd gedacht, wat een enorm uitzicht over een groot deel van Mumbai.

Ook al verblijf je er niet, je mag overal rond lopen, behalve de kamers en het zwembad. Maar de spa, winkels zoals Louis Vuitton, chique traditionele kleding en meer pc Hooftstraat merken, alle restaurants; je hebt tot alles toegang.

Na wat twijfelen heb ik toch nog thee gedronken daar.

Er was ook een heel schattig boekwinkeltje, waar ik natuurlijk naar binnen moest.

In de middag had ik weer met Manisha afgesproken. In het museum had ik een boekje gekocht maar wilde er nog zo een. Ik had haar geappt waar ik dit kon kopen, zij wist dat de uitgever letterlijk bij mijn hotel om de hoek zat en toen we daar heen zijn gegaan, bleek er nog maar exemplaar te zijn en niet meer herdrukt wordt. Het kostte me 128 roepies, wat welteverstaan €1,51 is.

Na weer wandelen en gezellig kletsen, over van alles en nog wat, met ook veel verhalen over Mumbai en India, zijn we uitgekomen bij een Indiase koffie keten wat modern, gezond eten serveert.

Daar hebben we heerlijk gegeten en vervolgens afscheid genomen.

Als het lukt met haar schema zien we elkaar nog op het einde van m’n reis maar we houden sowieso contact.

Mumbai was overweldigend mooi en indrukwekkend op elk vlak.

Ik heb het idee dat ik er al meer dan 2 weken ben. Zoveel gezien, zoveel gedaan en zo gezellig met manisha gehad.

Morgen naar New Dehli…

Liefs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Schermer:
    23 november 2022
    wat een leuke foto van jullie 2.
  2. Miriam de Boer:
    25 november 2022
    We hebben het ook zo gezellig gehad. Heel bijzonder.
  3. Piet:
    23 november 2022
    Mooie afsluitende dag in Mumbai Miriam. Goede reis morgen naar New Delhi. We kijken uit naar je verhalen uit die stad en foto’s van deze wereldstad.
  4. Miriam de Boer:
    25 november 2022
    Dat is fijn om te horen.
    Ik denk dat het voor vandaag wel weer genoeg foto’s zijn.
  5. Wil:
    23 november 2022
    Mooie afsluiting van je eerste dagen in Mumbai. Aan het eind van je reis ben je er nog een paar dagen. Ik hoop voor je dat je dan nog iets met Manisha kunt afspreken. Goede reis naar New Delhi. Ik ben benieuwd wat je van die stad zult vinden! Liefs
  6. Miriam de Boer:
    25 november 2022
    Ja, ik hoop dat we elkaar nog even kunnen zien.
  7. Ina:
    24 november 2022
    Leuk ook jouw weer even te zien. Ik geniet van je verslagen en wens je een goede reis naar New Delhi.
  8. Miriam de Boer:
    Dank je wel Ina.