Weer van alles gezien.

22 november 2022 - Mumbai, India

Lieve allemaal,

Vanmorgen was ik alweer vroeg op pad om ook nu de drukte voor te zijn.

We zijn naar een tempel complex geweest waar eigenlijk 3 tempels bij elkaar staan.

De grootste is de mahalaxmi tempel.

Binnen mocht ik niet fotografen. Maar ik voeg een foto van Google toe

Onderweg werden bloemen verkocht om bij het altaar neer te leggen. Vers gemaakt en prachtige kleuren.

De kleinere tempel ernaast was heel schattig klein.

En weer iets verder op stond nog een wat grotere met zulke mooie afbeeldingen.

Allemaal even mooi gekleurd.

Vandaar uit zijn we naar een grote, open wasserette gelopen.

Er wordt daar voornamelijk voor hotels gewassen. Niet normaal groot en een enorm contrast met de achtergrond. Wat een terrein

Er kwamen meteen kleine kinderen op ons af die van alles wilden verkopen.

Toen ik al No, no zei, wisten ze precies in zeer duidelijk te verstaan Engels te vragen of ik echt niet wilde. Nadat ik weer afwijzend antwoordde, vroegen ze het in het vloeiend Duits….

Sneu maar ik geef echt niks.

Manisha heeft toen in het Hindi gevraagd om ons met rust te laten.

Manisha moest in de middag even weg en daarna hadden we bij Starbucks afgesproken.

Er is zo’n 5 km hier vandaan een hele oude markt, die aangeraden was door het reisbureau.

Het was zo enorm druk en chaotisch daar.

Nu begint dat wel te wennen maar er waren helemaal geen toeristen, het was heel krap en een totaal andere sfeer dan waar ik al geweest ben in deze dagen. Overa liepen koeien, geiten en kippen.

Manisha zag dat ik me niet op m’n gemak voelde en vroeg zich al af waarom het reisbureau dit aanprijst.

Toen zei ze: dit is niet goed voor jouw vakantie gevoel; laten we gaan.

Weer met de taxi terug naar onze wijk waar we wat hebben gedronken en gewoon door kletsen over van alles.

Dat was beter.

Morgen is m’n laatste dag hier. Alles wat ik wilde doen en zien, kan ik afvinken.

Dus morgen zie ik het wel.

Liefs

1. Thea:
    22 november 2022
    Prachtige foto's Miriam! Natuurlijk moet je ergens weg als je je daar niet prettig voelt. Heel goed aangevoeld door Manisha.
    Nou ben ik gem op wassen, maar dit is echt veel te gek, zeg😟
  2. Wil:
    22 november 2022
    Wat een belevenissen weer! Prachtige foto’s. Bijzonder zo’n openbare wasserette! Morgen je laatste dag in Mumbai, daarna door naar New Delhi! Fijn dat we op deze manier met je mee kunnen reizen. Liefs
  3. Miriam de Boer:
    22 november 2022
    Ja, heb je ook het filmpje gezien?
  4. Wil:
    22 november 2022
    Jazeker! Wat bijzonder om te zien.