Ben weer wat bijgekomen.

5 december 2022 - Chhatrapati Shivaji International Airport, India

Lieve allemaal,

Na een zeer relaxte dag gisteren, merk ik dat ik echt helemaal tot rust kom.

Vanmorgen hebben Manisha en ik snel even samen koffie gedronken, waarna zij weer ging werken.

Ik vond het na gisteren de hele dag rondom het hotel welletjes en ging bedenken wat ik kon doen. Ik wist dat er hier niet veel bijzonders te beleven is maar wel dat er een mooie woon accessoire winkel zit. Daar wilde ik toch even kijken.

Lopend is het te ver weg maar een fatsoenlijke taxi zag ik ook niet  Nadat ik het bij de portier had gevraagd, regelde hij een taxi voor me die veel voor dit hotel rijdt.

We spraken een goede prijs af en en hij gaf aan dat hij maximaal een uur bij de winkel wacht. Ook al wist ik dat ik lang niet zoveel tijd nodig had, de deal was prima. Daarna wist hij nog wel meer winkels waar hij me voor afgesproken prijs wel langs wilde brengen.

Dit is me al vaker aangeboden door de taxi’s en gidsen en ze zeggen er dan ook expliciet bij dat niks hoef te kopen, alleen kijken is ook goed. En dat klopt. Ik heb nergens wat gekocht en zowel het winkel personeel als de chauffeurs blijven gewoon echt even vriendelijk. Ik ben ermee akkoord gegaan om 1 winkel te bezoeken. Waar ik meteen saffraan thee kreeg aangeboden. Niet te drinken maar heb ze vriendelijk heb bedankt. Ze vroegen of ik niet een goede kasjmier sjaal nodig had want in Nederland is het altijd koud. Ook daarvoor heb ik bedankt.

Ik vond het heel leuk om in dit deel van de stad wat rond te rijden. Het is meer een woongebied. Niet zoveel Britse invloeden en geen grote gebouwen zoals in de wijk coloba,fort waar ik eerst zat.

Er staan een aantal privé scholen. Die waren net uit en al die kinderen in schooluniformen is erg leuk om te zien. Keurig gekleed maar gewoon net zo speels zoals elk kind hoort zijn. Het valt me op dat de kinderen hier heel veel lachen en plezier hebben met elkaar. En ze lopen heel veel met hun arm over elkaars schouders. De kleintjes, grotere basis scholieren maar ook de jong volwassenen. Het is een heel schattig en vredig gezicht. (Meisjes als ze jong zijn en mannen echt tot zo half 20)

Hierna vond ik mezelf al weer vies genoeg om in het zwembad te stappen en daarna in de jacuzzi. Toen ik weer helemaal schoon was, heb ik wat gegeten en ben ik weer naar m’n kamer gegaan.

Voor morgen heb ik weer met manisha op de planning staan en nemen we afscheid van elkaar. Maar ik denk dat ik haar ooit nog wel weer zie…

Liefs

1. Wil:
    5 december 2022
    Weer een relaxed dagje. Is de krant service van het hotel?? Morgen afscheid van Manisha! Julie zullen elkaar misschien nog wel een keer terugzien. Liefs
  2. Miriam de Boer:
    6 december 2022
    Ja, die hangt hier elke ochtend aan de deur. Wat een service hè.
    Zou wel leuk zijn ja. Ben er van overtuigd dat ik nog een keer naar India ga. Het is zo’n mooi land. Liefs
  3. Piet:
    6 december 2022
    Lekker rustig aan doen op het eind. Ik heb zomaar een gevoel dat je nog wel een keer teruggaat naar India. Het land heeft je te pakken. Heel mooi😊
  4. Miriam de Boer:
    6 december 2022
    Ja, heerlijk bijkomen. Zo ben ik niet totaal uitgeput en overladen van alles als ik thuis kom.
    Het is echt een aanrader hoor.