Bijna het einde.

6 december 2022 - Chhatrapati Shivaji International Airport, India

Lieve allemaal

Het is al bijna een gewoonte om ‘s morgens met Manisha koffie te drinken bij Starbucks. Zo ook deze ochtend.

Zij ging vervolgens werken en ik ging een uurtje bij het zwembad zitten. Omdat ik hier tussen een plas water en de zee zit en ze hier net de winter uitkomen, is het nog steeds mistig en benauwd. Dus echt zonnen is er niet bij. De temperatuur is wel aangenaam, zo’n 30 gr.

Er was nog een ding wat ik hier niet gedaan had en toch wel even moest doen voordat ik naar huis ga. Namelijk in een tuktuk rijden. Ik wilde niet doelloos rondrijden en vond op Google maps een Ayurveda winkel waar ik me naar toe liet brengen.

Dit ging echt om de reis en niet het doel zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen in het boeddhisme. Het doel was dan ook helemaal niks bleek maar de rit in de tuktuk was wel heel erg leuk. Wat een gammele bakkies. Het is echt grappig.

Later in de middag hadden we weer samen afgesproken. We gingen naar een vrij beroemd theater hier, genaamd Prithvi Theatre. Daar zit ook een hele leuke eetgelegenheid bij. We hebben eerst thee gedronken en daarna wat gegeten. En weer uren gekletst over van alles en nog wat. Na het eten wees Manisha me een heel schattig theehuis aan, dus stelde ik voor om ook hier nog wat te drinken. Het was zowaar in kerstsfeer. Met een klimmende kerstman tegen de schutting en al. Ze vroeg of we dat ook echt in Europa hebben. Ik heb haar beloofd om er foto’s van te maken en die te appen.

Na vele koppen thee, zijn we door de enorme drukte naar m’n hotel gelopen. Vol trots wist ik na 3 weken te laten zien dat ik nu binnen enkele minuten over kon steken.

Bij m’n hotel heb ik haar enorm bedankt voor alles en hebben we afscheid genomen. Maar ik heb echt het idee dat dit niet voor altijd is.

Dankzij haar heb ik zoveel meer van Mumbai kunnen zien dan wanneer ik alleen of met een “normale gids” was. We konden uren kletsen en ontzettend veel lachen met elkaar. Ik vind het heel bijzonder dat onze levens, enerzijds letterlijk een wereld van verschil zijn maar anderzijds dat we toch ook heel veel overeenkomsten hebben en we over heel veel hetzelfde denken.

We zijn nog lang niet uitgepraat, ooit kletsen we gewoon verder waar we vanavond gebleven waren.

Liefs

1. Thea:
    6 december 2022
    Je hebt er weer een vriendin bij, Miriam. Manisha heeft je heel veel kunnen laten zien en beleven. Wat een prachtige reis! Het zal zeker niet jouw laatste keer in India zijn😘
  2. Miriam de Boer:
    ❤️😘
  3. Wil:
    6 december 2022
    Wat geweldig dat je 3 jaar geleden Manisha hebt leren kennen. Een vriendin voor ‘t leven. Heel bijzonder dat ze je zo veel heeft kunnen laten zien. Jullie zien elkaar ongetwijfeld nog wel een keer. Morgen nog een rustig dagje en je koffer pakken. We zien elkaar weer op Schiphol! Je zult weer moeten wennen aan de Nederlandse temperatuur!
    Liefs
  4. Miriam de Boer:
    6 december 2022
    Ja, zo bijzonder inderdaad.