Laatste dag Varanasi

3 december 2022 - Varanasi, India

Lieve allemaal,

Vanmorgen ging m’n wekker om 5 uur want om 6 uur werd ik weer opgehaald door m’n gids.

Ik had een (privé) boottocht bij zonsopkomst.

Het was al lekker druk aan - en in de Ganges. Mensen die aan het bidden en wassen waren. Het blijft heel bijzonder om te zien.

Ik kwam langs allemaal verschillende ghats waaronder ook een kleinere burning ghat. De gids vertelde honderduit, zo boeiend allemaal. Hij had het ook koud dus het lag niet aan mij. Na ruim 1,5 uur varen in de roeiboot, werd ik onderaan m’n guesthouse afgezet en liep de gids met me naar de deur.

Na het ontbijt ben ik zelf uren door dit drukke stadje gelopen en langs de Ganges. Het heeft echt hele oude stukken maar ook wel moderne gebouwen

In de middag heb ik weer heerlijk gelucht op m’n dakterras. Het eten wat hier geserveerd wordt, is traditional indian, veel vegetarisch en overheerlijk.

Ik had gisteren een mooi beeld van Shiva gezien wat ik al jaren graag wil hebben maar nog wel over na wilde denken.

Ik wilde er vandaag heen om het te kopen maar de gids zei dat hij me wel zou brengen.

Dus m’n middag was ook gevuld met van alles en nog wat wat ik gezien heb.

Hier zijn wel meer bedelaars op straat, zelfs ook verminkte mensen.

In de avond kwam ik aan de praat met een andere solo reiziger en we wisten uren over reizen en van alles en nog wat te kletsen tot er om 21 uur aangekondigd werd dat het de laatste ronde was. Stel je er niet te veel van voor, voor mij was dat m’n laatste glas thee.

Op dit moment ben ik zo ontzettend meer dan tevreden met alles wat ik gedaan en gezien heb, ben meer dan vol van - en met alles en eigenlijk ook wel ontzettend moe.

Goede vermoeidheid dat wel maar ik ben eigenlijk ook blij dat ik vanaf morgen voor een paar dagen niks hoef en lekker uit kan rusten voor ik weer naar Nederland ga.

Liefs

1. Wil:
    3 december 2022
    Weer een bijzondere dag met veel indrukken. Goede reis naar je laatste bestemming in India. Nog een paar dagen rust en indrukken verwerken! Liefs
  2. Piet:
    3 december 2022
    Wat weer een mooi verslag en hele mooie foto’s 👏