27 november

28 november 2023 - Madurai, India

Lieve allemaal,

Vandaag stonden er 2 tempels op het programma.
Eerst een kleinere wat verder weg. De naam is me ontschoten. Wat ik van buiten af kon zien was het erg mooi van binnen, maar er stond zo’n enorme rij bij de entree. Dat heb ik gelaten voor wat het was.

Daarna terug gereden naar het centrum om die grootste en bijzonderste waar ik gisteren niet naar binnen ben gegaan (omdat ik m’n telefoon niet wilde afgeven) nu wel te bezichtigen.
Ik had alles aan de chauffeur gegeven, hij bleef in de auto.
M’n slippers aan de ingang afgegeven, door de beveiliging gegaan en eindelijk stond ik binnen.

Al m’n verwachtingen werden overtroffen. Het was zo gigantisch groot en werkelijk waar prachtig.
Prachtige muurschilderingen, sculpturen, een watertank en een enorm altaar.
Alles was zo indrukwekkend. Ik kan het niet beschrijven.
Na 2 uur rondlopen, had ik voor mijn gevoel alles gezien en ben ik terug naar de auto gegaan.

Na een lichte lunch, ben ik ‘s middags weer de stad in gelopen. Wilde even pinnen. Dat was een hele operatie.
Drie banken verder met 4 passen lukte het maar steeds niet.
Tot ik bij een bank kwam waar ze vertelde dat ik met een international card alleen maar geld op kan nemen bij de Indian overseas bank.

Vervolgens heb ik een tuktuk chauffeur gevraagd me er heen te brengen, reed hij de hele andere kant op dan ik op Google maps had gezocht. Dan gaan meteen allemaal alarmbellen af.
Uiteindelijk wist ik hem duidelijk te maken waar hij wel heen moest.
Hij zette me af en goddank lukte het en heb meteen maar 2x gepind.

De verdere middag ben ik weer door allemaal straatjes gestruind. Dat vind ik toch wel een van de leukste dingen van het reizen. Het echte leven zien, van de ene verbazing in de andere vallen en volop genieten van wat ik zie.

Morgen ga ik naar de zuidpunt. Vanaf dan verblijf ik steeds in kleinere plaatsen. Ook erg leuk.

Liefs

1. Wil:
    28 november 2023
    Wat een schitterend complex!!!!! Gelukkig is de portemonnee weer gevuld. Blijf genieten. Liefs 🥰
  2. Piet:
    28 november 2023
    Mooi verslag en mooie plaatjes weer. Die tempels zijn toch prachtig mooi. Wat een kleurenspektakel elke keer weer.
  3. Thea:
    28 november 2023
    Wat maak je toch weer een mooie reis. Ja, t is soms even zoeken naar de juiste bank om te kunnen pinnen. Fijn dat t gelukt is, maar ik had niet anders verwacht van je😘
  4. Ina:
    28 november 2023
    Die tempels zijn echt prachtig.
    Die toestand met pinnen herinner ik me ook nog wel uit landen als Griekenland. Daar kon het voorkomen dat je pas werd ingeslikt door het pinapparaat. Wees blij dat dat niet gebeurd is.
    Goede reis verder, Ina